Juhtide arendamine

Millised on kriitilised liidrioskused, et juht ennast muudatuste ja organisatsiooni arengu juhtimisel kindlalt tunneks?

Organisatsioonil on alati nähtavad osad, nagu kirja pandud strateegia, visioon, eesmärgid, väärtused jne. Enamasti keskendutakse just nähtava osa arendamisele ja juhtimisele. Ka organisatsioonide puhul toob jäämäe veealuse osa eiramine kaasa hukatuse.
Organisatsiooni arendamise jäämägi
Parafraseerides Peter Druckeri legendaarset ütlust, siis lood (k.a. oletused) ja emotsioonid on need, mis uputavad organisatsiooni arengupüüdlused (vt. lisaks juuresolevat pilti).
Muutused ja areng ei ole rasked – raskeks teevad selle tehnikad (ja ka juhtimisfilosoofiad), mis keskenduvad liialt jäämäe ülemisele otsale. Kõiki jäämäe komponente on vaja, küsimus on, kuhu panna arenguprotsesside käigus fookus, et saavutada organisatsiooni seisukohalt vajalikud tulemused kiirelt ja sujuvalt.
Lähenemised, mis on näidanud 90% õnnestumisi, panevad selle fookuse lugudele ja emotsioonidele (samas unustamata kõike muud).

Kokkuvõtteks juhi põhioskused jäämäe alumise osa juhtimiseks:

  1. Oskus ära tunda lugusid ja emotsioone, mis juhivad juhi enda elu
  2. Oskus ära tunda lugusid ja emotsioone, mis juhivad organisatsiooni elu
  3. Oskus neid kahte teadlikult suunata – nii iseenda kui ka oma organisatsiooni juures.

Näide päris elust

Mitmed juhtimisvaldkonna gurud on väitnud, et umbes 80% kõikidest probleemidest igas ettevõttes saavad alguse sellest, et inimesed tõlgendavad fakte, mida nad tööl näevad ja kuulevad, erinevalt. Eriti lööb see välja muudatuste perioodil, kus määramatuse tase on tavapärasest kõrgemal ning võimalusi erinevateks tõlgendusteks, kuulujuttudeks, mööda rääkimiseks jms on rohkem..

Ma toon ühe näite dialoogist, mis toimus aastal 2012 ühes tootmisettevõttes tegevjuhi ja meistri vahel (mõlemad väga targad ja nutikad tegelased):

Juht: meie eesmärk on hakata homme samade inimeste, aja ja masinatega 2x rohkem tööd tegema

Meister: pole võimalik, ma ei jõua nii palju joosta.

Esmapilgul täiesti ajuvaba vastus. Tegelikult oli kõik väga loogiline. Juht vaatas, et ettevõtte töökorralduses on nii palju ebaloogilisust ja seetõttu uskus vähemalt kahekordsesse efektiivsuse tõusu. Meister vaatas sama ettevõtet, aga tema nägi asja natuke teistsuguse mätta otsast. Tema igapäevatöö seisnes probleemide lahendamises, mis tähendas mööda tootmisliini edasi-tagasi ringi jooksmist (~90m pikkune liin). Ehk ta tõlkis juhi välja öeldu oma kogemuseks (2x rohkem tööd = 2x rohkem jooksmist) ja tema jaoks oli selge, et ta füüsiliselt ei jõua nii palju joosta. Kellel oli õigus? Mõlemal.

Edasi minekuks oli vaja, et mõlemad osapooled oma "tõe" teineteisele lahti selgitaks ja saavutatud selguse pinnalt oli juba lihtne edasi liikuda – 80% probleemidest kaob justkui iseenesest.

Kuigi see vestlus võib tundud anekdoodina, siis sellised möödarääkimised on tegelikult igapäevaelu osa. Ja nad on paratamatud, sest selliste möödarääkimiste allikaks on meie aju. On olemas tehnikad ja põhimõtted mille abil saab neid möödarääkimisi kerge vaevaga ära tunda ja nende tekitatavat kahju minimaalseks viia.

Juhtide arenguprogrammi sisu

Koolitus on kokku pandud teaduslikult uuritud ja praktikas testitud uusimatest teooriatest, mis on läbi põimitud õpitavate oskuste harjutamisega. Tihti juhtub, et osaletakse koolitusel, mis on väga põnev ning õpitu tundub väga kasulik, ent pärast tööle tagasi minnes justkui miski ei muutu. Seetõttu ongi antud koolitusprogrammi tuumaks intensiivne oskuste harjutamine. Peale koolitust vaatavad osalejad asju teise nurga alt, näevad organisatsioonis toimuvat hoopis selgemalt ning, mis kõige tähtsam - oskavad igapäevatöös ette tulevaid olukordi lahendada uuel viisil.

Koolitusel õpitu annab unikaalse oskuste paketi, mille abil osalejad oskavad aidata nii üksikisikutel, meeskondadel kui tervel organisatsioonil edukamalt hakkama saada VUCA-maailmas, kus muudatused meie ümber on järjest kiiremad ja kiiremad. Loe lähemalt
Tule tutvu koolituprogrammiga tasuta hommikukohvil.

Registreeri siit!

Klientide tagasiside

Meie klientideks olnud juhid (pigem isegi meeskonnad) on öelnud, et:

  • Kogu elu ettevõttes läks selgemaks ja arusaadavamaks.
  • Üldine stressitase alanes (nii juhtidel kui alluvatel).
  • Ettevõetud projektid hakkasid oluliselt kiiremini liikuma
  • Töötajate motivatsioon paranes (sest vähenes motivatsiooni langetavate olukordade arv).
  • Tööjõu voolavus vähenes märgatavalt (sest vähenes frustratsiooni tekitavate olukordade arv).

Lugemissoovitused


Kontakt

Jätke teade ja võtame ühendust ning leiame parima lahenduse Teie vajadustele.

Nimi (nõutav)

Email (nõutav)

Sõnum

Soovin liituda ka uudiskirjaga

Tulemusjuhtimine OÜ

Telliskivi 60A
10412 Tallinn

telefon: +372-56 985 840
email: elar@killumets.ee