Clear LeadershipTM
Programmi sisu
Päev 1. Teadlik mina
Igasugune koostöö algab iseenda mõistmisest.
Päev 1. Teadlik mina
- Tutvume konfliktide neuropsühholoogiaga,
- harjutame sihipärast teadvelolekut (purposeful mindfulness),
- õpime oma kogemusi lahti pakkima kogemusruudu abil,
- räägime adaptiivsete ja agiilsete meeskondade ehitamise ja juhtimise aluseks olevast väärtustavast mõtteviisist.
Päev 2. Kirjeldav mina
Kirjeldav ja hinnangutevaba eneseväljendus on baasoskus misiganes tagasiside või edasiside vestluse pidamiseks.
Päev 2. Kirjeldav mina
- Harjutame kirjeldavat ja hinnanguvaba väljendusviisi,
- Õpime oskusi, mis aitavad keerulistes olukordades iseenda peremeheks jääda (ja vältida ohvri rolli sattumist),
- tutvume uue vaatenurgaga empaatiale – tulemuseks vähem frustratsiooni ja väiksem läbipõlemise risk,
- õpime küsima küsimusi nii, et keerulised probleemid lahenevad kergusega ja kiiresti.
Päev 3. Uudishimulik mina
Et teist osapoolt mõista, tuleb teda päriselt kuulata ning osata juhtida oma isiklikku ärevust ja kaitsereaktsioone.
Päev 3. Uudishimulik mina
- Õpime teist kuulama kasutade kogemusruudu nelja osa (faktid, mõtted, tunded, mida tahan),
- uurime, miks me lukku läheme, mida lukus olek meiega teeb ja kuidas seda vältida,
- õpime aru saama häbi rollist inimeste vahelise selguse hägustumises,
- õpime probleeme tõstatama viisil, mis aitab kõigil osapooltel jääda konstruktiivseks ja vältida kaitsereaktsioone.
Päev 4. Rakendame õpitut õppimisvestlustes
Kuidas õppimisvestluste abil konflikte lahendada nii, et osapoolte vaheline koostöö järjest kasvab.
Päev 4. Õpitu rakendamine
- Kuidas õppida kollektiivsest kogemusest ehk asendada “juht kui visionäär" organisatsioonilise õppimisega,
- kuidas õppimisvestlused aitavad konflikte lahendada ja ära hoida,
- kuidas õppimisvestluse abil arendada oma kolleege,
- kuidas triangulatsioonist lahti saada (peamine hägul põhinevate konfliktide tekkemehhanism).